Hírek

Ősszel is Siófok! – turisztikai körkép

A gyenge tavasz után szerencsésen a járvány ellenére egy igen erős időszakot tudhat a város maga mögött vendégforgalom tekintetében a július közepétől augusztus végéig terjedő időszakban. Lassan indult be a nyár, de a július végi és egészen az augusztus 20-i hosszú hétvégéken rengetegen látogattak el Siófokra. Reméljük, hogy a nyári pezsgést követően az őszi Siófok is hasonlóan hívogató lesz a turisták számára! A foglalások és a szállásadók visszajelzései alapján a reményeink beigazolódhatnak, és mindemellett még az időjárás is kedvezni fog.

Egy kis nyári visszatekintés

A tavaszi hatalmas leállás után szomorúan indult a nyári szezon a júniusi vendégéjszaka számokat tekintve, július-augusztusra mégis talpra állt a balatoni turizmus. Országszerte a szálláshelyek összesen 4,3 millió vendégéjszakát jegyezhettek júliusban, a Balatonnak ebből 1,7 millió vendégéjszaka jutott, melynek 51%-a realizálódott magán- és egyéb szálláshelyeken, 28%-a pedig szállodákban. A belföldi vendégek a vendégéjszakák 86%-át tették ki, és a települések rangsorában több felmérés szerint is Siófok vitte a prímet. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által készített Trendriport szerint a Balaton régió szállodáinak júliusi vendégéjszaka száma 26%-kal maradt el a tavalyi adatoktól, a szobafoglaltság pedig 66,2% volt, ami 8,5 százalékponttal kevesebb a 2019-es eredménynél. A siófoki szállásadók lassú indulásról, de a júliust tekintve már 75%-os, augusztusra nézve pedig 85%-os kihasználtságról számoltak be kollégáinknak.

A belföldi marketingkommunikációs kampányt folytató wellness szállodák közül többen 80%-os telítettségről beszéltek június kapcsán is, ők az egész nyarat sikeresnek könyvelték el. A rossz júniusi adatokról beszámoló, 20% körüli eredményekkel rendelkező szállodák már szerencsére augusztusra szintén 80-90%-os telítettségről nyilatkoztak.

Őszi előrejelzések

A Szállás.hu friss online felmérése szerint a válaszadók 43%-a tervez az őszi szezonra többnapos utazást belföldön, tehát az utazási kedv még mindig kitart, melyről a tavalyi évet 16,5%-kal túlszárnyaló aktív foglalásszám is tanúskodik a szeptember-novemberi időszakot tekintve. A kutatás a fennmaradó fizetett szabadságokra is rákérdezett: a válaszadók 27%-a még 6-10, 17%-a 11-15, 10%-a pedig 16 vagy több nappal rendelkezik még 2020-ban, így elmondhatjuk, hogy az utazni vágyók egy rétegének van miből gazdálkodnia. Mindemellett persze a bizonytalanság miatt jellemzően közelebb eső időpontokra érkeznek a foglalások, gyakran utolsó pillanatban. A legkeresettebb úti célok a méltán híres fürdővárosok, mint Gyula, Hajdúszoboszló, Zalakaros, Eger és Hévíz. Szintén népszerű települések még Siófok, Egerszalók, Visegrád, Nyíregyháza és Miskolctapolca is a vendégek körében.

Népszerű lesz a SZÉP-kártya ősszel is

A belföldi turizmust támogatva a SZÉP-kártya egyenlegen idén kétszer akkorára nőtt a keretösszeg. A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kuratóriumi elnöke, Princzinger Péter arról számolt be, hogy augusztusban mintegy 36,7 milliárd forint összegben fizettek a vendégek SZÉP-kártyával, ami a júliusi számokat 1 milliárddal, a tavaly augusztusi költést pedig 11 milliárddal lépte túl. Ezek alapján várhatóan az őszi hónapokban is nagy népszerűségre számíthat a SZÉP-kártya, mint fizetőeszköz.

Siófoki körkép – hogyan alakulnak a helyi foglalások?

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda saját felmérést végzett szállásadó partnerei körében, hogy megtudja, hogyan alakulnak szeptember-októberi időszakra nézve a foglalások Siófokon. A megkérdezettek között 3-4 csillagos szállodák, panziók, illetve magán- és egyéb szálláshelyek is voltak, akik természetesen sorra számoltak be a külföldi vendégfoglalások teljes lemondásáról. A beutazási korlátozásokra való várható reakció mellett a szállodai rendezvények lemondása és a csoportok visszamondásai is jellemzőek, amelyek egyébként nagy telítettséget biztosítottak a szállodák számára az őszi szezonokban is. A nyári vendégösszetételt tekintve 70-95% között alakultak a belföldiek által a megkérdezett szállodákban eltöltött vendégéjszaka számok.

A belföldi vendégeket felépített marketingkommunikációs kampánnyal is célzó szálláshelyek ígéretes várható őszi telítettségről számoltak be, a külföldi vendégekre és a rendezvényekre építő szállodákat viszont sok lemondás sújtja. A panziók és a magánszálláshelyek július-augusztusban egy hirtelen erősödő időszakról számoltak be. A közülük ősszel is nyitva tartó szolgáltatók többsége csak elszórt, itt-ott hétvégi és szintén csak belföldi foglalásokkal rendelkezik. A szállodák közül van, aki tovább folytatja összetett marketingkommunikációs tevékenységét, illetve csatlakozott az MTÜ őszi kampányához is, melynek köszönhetően a szeptemberi teljesítmény sem fenyeget nagy visszaeséssel, és általánosságban az egyéni foglalások terén nagyon jó eredmények várhatóak.

Siófoki kampánystratégia – turisztikai szereplők összefogása

A Magyar Turisztikai Ügynökség augusztus végén indította útjára országos forgalomélénkítő, illetve a Balaton régiót népszerűsítő kampányát, mely a tó környékének négy évszakosságát helyezi előtérbe. A siófoki marketingkommunikációért felelős Siófoki Fürdőegylet és Tourinform iroda szakmai csapata szeptember elején szintén elindította őszi kampányát, melyben az egyik legfőbb szempont, hogy minél több helyi turisztikai szereplő részt vegyen a kezdeményezésekben. A kampány részeként az aktív, a családos, a kulturális, a wellness- és a gasztro turizmus kerül előtérbe, melyek többek között olyan élményekben kapnak szerepet, mint az iroda által szervezett szeptember végi kerékpáros gasztrotúra (Party a Szőlőben!), a kalandos siófoki kincskereső játék (Siófoki Kincsvadászat – Kalandra hív a város!), vagy a nyári álomnyaralás nyereményjáték őszi folytatása (Őszi Barangolások Siófokon!).

Az őszi kommunikációs kampány középpontjában álló élményígéretek főként az online közösségi felületeken jelennek meg képi, videós és szöveges formában, melyeket fizetett hirdetések támogatnak. Az Ezerarcú Siófok rovat interjúi pedig ismét kiegészülnek videós tartalmakkal, melyek szintén a kiemelt turisztikai termékek köré épülve mutatják majd be a város gazdag kínálatát a belföldi közönségnek.

Az előrejelzések alapján, valamint a tudatos kommunikációval, ha a járvány nem húzza keresztül a számításokat egy szép és élményekben gazdag ősz vár mindenkire Siófokon!

 

forrás: KSH, Szallas.hu, turizmus.com, turizmusonline.hu

További hírek; fontos információk

Véget ért a szünidő, a nyár folyamán együttesen több száz pecsétet osztottak ki a siófoki partnerek a Kajlát kereső kisdiákok számára. Siófokon számos helyen várták kedvezménnyel a gyermekeket és családjaikat, akik pecsételő helyeket is szép számmal találtak.

A tavaszi nehézségek után, a vártnál sokkal szerencsésebben alakult a járvány ellenére is az idei nyári szezon, és egy igen erős július, augusztusi időszakot tudhat maga mögött a város, és a siófoki Tourinform iroda is.

Ugyan nehezen indult az idei nyár, Siófok mégis sokak számára szerzett idén is szuper élményeket! Kicsit óvatosabban, távolságtartóbban pihentetek városunkban, de mégis szinte ugyanolyan felhőtlen és boldog volt az elmúlt nyár, mint ahogy azt megszoktuk.

A nyári szezonnak ugyan vége, de Siófokon továbbra sem áll meg az élet. A város ősszel is számos kikapcsolódási lehetőséget kínál kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Legyen szó kulturális programról, aktív kikapcsolódásról vagy gasztronómiai élményről Siófokon az őszi szezonban is mindenki megtalálja a számára ideális kikapcsolódási lehetőséget, legyen az földön, vízen vagy akár levegőben!

Mit csinál a Fürdőegylet és a Tourinform iroda?

Kicsit több mint 100 éves múlt, töretlen szakmai elhivatottság, összetett feladatok, megszámlálhatatlan órányi munka, kiemelkedő eredmények, országos elismertség, és megannyi értékes szakember közös munkája. Ez mind a Turisztikai Egyesület és a Tourinform iroda.

De lássuk kicsit bővebben, mit is csinált eddig és most a szervezet az elmúlt években!