Hírek

A családok is felfedezték maguknak Siófokot

Egymilliónál több látogató, tizenkét nagyrendezvény és egy ötvenéves születésnap – mozgalmas évet zárt 2018-ban a várossá avatásának félszázados jubileumát ünneplő Siófok. A Balaton-part fővárosába a fiatalok mellett idén már rengeteg családot is vonzott, hiszen az egész évben zajló programokkal mindenkit igyekezett megszólítani Siófok.

Nagy kihívást jelentett a Siófok50 programsorozat a Balaton Parti Kft.-nek, de sikerült az elvárások felett teljesíteni – mondta Pintér Tamás, a jubileumi év programjait szervező cég ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy ehhez kellett a Siófok50 munkacsoport többi szereplője, illetve az MVM Csoport segítsége is, hiszen a város mellett ők biztosították az anyagi forrást ahhoz, hogy méltó legyen az ünnepelés. „Ez a 12 nagy rendezvényből álló sorozat és a kulturális programok megmutatták azt, hogy milyen értékek rejlenek a városban” – foglalta össze Pintér Tamás.

Stadler-Szentpéteri Ildikó, a siófoki Tourinform Iroda vezetője elmondta, hogy a 2018-as adatok azt mutatják, hogy országos szinten továbbra is a Balaton a legnépszerűbb úti cél, a desztináción belül pedig Siófok kiemelkedő eredményeket ért el. Nemcsak azzal, hogy október végéig már több mint 1 millió vendégéjszakát töltöttek a turisták a városban, hanem azzal is, hogy a Szallas.hu által meghirdetett az Év Turisztikai Települése versenyben a látogatók szavazatai alapján a harmadik legnépszerűbb úti cél lett. A változatos programoknak köszönhetően pedig a főszezonon kívül, azaz tavasszal és ősszel is rengeteg turista érkezett Siófokra.

A programsorozat a már hagyománynak tekinthető húsvéti rendezvénnyel, a Nyuladalommal indult. A nyári szezon május 17-én kezdődött, a pünkösdi nyitóhétvége programjait pedig újító jelleggel a Nagystrandra, tehát a vízpart mellé helyezték. Ezen a hétvégén már közel 50 ezer látogatót fogadott a város, ami egy tavaszi hónaphoz képest kiemelkedő teljesítmény. Az egy évvel korábbi adatokkal összevetve pedig több mint 26 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a turisták májusban Siófokon. A nyári hónapok közül az augusztus volt kimagasló, és azon belül is az augusztus 20-a köré szervezett Bor és Kenyér Ünnepe programjai. Összességében is elmondható, hogy augusztusban érkezett a legtöbb turista Siófokra, ami 340 ezernél is több vendégéjszakát jelentett a szállásadók számára.

Ősszel az októberi Halfesztivál is kiemelkedően sok vendéget vonzott: a Bikini koncertjére majdnem 8000 ember volt kíváncsi, amivel Pintér Tamás szerint a rendezvény csúcsot döntött. 2018-ban novemberre is jutott egy fesztivál, most először rendezték meg a Márton-naphoz kapcsolódó Libadalmat, ami nagy tetszést aratott. A Beatrice koncertjén körülbelül 5000 ember volt ott a város Fő terén a kifejezetten hideg időjárás ellenére. „Az évből hátra van még a hagyományos Puncs Party és a Szilveszter, és az érdeklődésből úgy tűnik, hogy minden bizonnyal ezek is sikeres rendezvények lesznek” – mondta Pintér Tamás.

Ebből is látszik, hogy már korántsem csak a Balaton és a strandolás miatt érkeznek az emberek Siófokra. Balaton-parti település lévén persze továbbra is a tó a város legfőbb vonzereje, de a szórakoztató- és kulturális programok, illetve a gasztronómia is egyre fontosabb tényezőkké válnak. Pintér Tamás elmondta, hogy nemcsak Siófok, hanem az egész régió célja az, hogy megmutassák a Balaton különböző arcait a látogatóknak, és a tapasztalat az, hogy ezekre a kezdeményezésekre van is igény.  

A Siófok50 rendezvényeivel azt is szerették volna elérni a szervezők, hogy ne csak bulivárosként gondoljanak Siófokra az emberek. Így nagy eredményként könyvelték el, hogy meg tudták szólítani a családokat és a párokat is, miközben a nyári éjszakai élet miatt érkező fiatalok számára is vonzó maradt a város. „Siófok mindenkié” – mondta Pintér Tamás arról, hogy az egészen pici gyerekektől az idősekig mindenki megtalálhatta a szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget a városban. A 2018-as sokszínű programkínálathoz a nagyrendezvények mellett a Kálmán Imre Kulturális Központ, a városi könyvtár (BRTTK) a Színpart és a PLÁZS rendezvényei is hozzájárultak. Olyan programkavalkád volt idén Siófokon, hogy bárki találhatott az ízlésének megfelelőt, és ezt jövőre is szeretnék továbbvinni – mondta a Balaton-Parti Kft. ügyvezetője.

Ez egybevág a turisztikai trendekkel is: Stadler-Szentpéteri Ildikó elmondta, hogy a felmérések egyértelműen azt mutatják, hogy felértékelődik az élményalapú kikapcsolódás, sokan pedig kifejezetten a kulturális programokat keresik.

A minőségi programok mellett persze arra is szükség volt, hogy a szervezők eljuttassák a Siófok50 hírét a vendégekhez. Pintér Tamás szerint aki rákeresett Siófokra, mindenképpen találkozott a hírrel, hogy most ünneplik a várossá avatás 50. évfordulóját. Stadler-Szentpéteri Ildikó kiemelte, hogy nagy hangsúlyt fektettek az online kommunikációra, hiszen ma már döntően az internetet használják a turisták tájékozódásra és szállásfoglalásra. A jubileumra készülve elindították a Hellosiofok applikációt, ehhez kapcsolódóan megújították a programokról tájékoztató honlapot, és az erős közösségi média is kiemelt szempont volt. A Siófok50-hez kapcsolódó kommunikációs- és marketingtevékenységet a szakma is elismerte: Siófok nyerte el idén a Marketing Fővárosa díjat az Országos Városmarketing pályázaton.

További hírek; fontos információk

A tavalyi együttműködés sikere után idén ismét saját sorozattal érkezik a budapesti Játékszín a siófoki SzínPartra. Júliusban és augusztusban összesen hat szombat estén át láthatja a siófoki közönség a Játékszín legnépszerűbb darabjait, például a Menopauzát és a Legénybúcsút olyan sztárokkal, mint Hernádi Judit, Bánsági Ildikó, Gálvölgyi János, Szulák Andrea, Kovács Patrícia, Dobó Kata, Nagy Sándor, Csonka András és Szente Vajk.

Aki járt már Siófokon, azon belül is Szabadifürdőn, biztosan találkozott a tradicionális ízeket felsorakoztató János Vendéglővel. A családias hangulat, a magyaros ételek, a környékbeli alapanyagok használata és az ott dolgozók hozzáállása teszi igazán különlegessé az atmoszférát, ami nem véletlenül késztet visszatérésre mindenkit, akinek valaha volt alkalma megállni ott egy ebédre.  Interjúnk során Kovács Jánossal, a János Vendéglő tulajdonosával beszélgettünk a vendéglátásról, a Balatonról és a sikerhez vezető útról.

Idén is megrendezésre kerül az "Az Év Fürdője 2019" szavazás, ahol a siófoki Galerius Élményfürdő és Wellness Központ-ra is lehet szavazni:

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos nyári kampányának célja, hogy a kisiskolások jobban megismerjék Magyarországot és annak nevezetességeit. A kampány segítségével a gyermekek tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, emellett virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök segítségével.

Várhatóan hatszáznál több hajó áll majd rajthoz a július közepén rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon a szervező Magyar Vitorlás Szövetség várakozása szerint. Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, így hozzájárul a helyi turizmus fejlődéséhez, a sport, és ezen belül a vitorlázás népszerűsítéséhez.