Hírek

2019-ben is Siófok a Marketing Fővárosa

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület tizenkettő pályázati anyagát díjazta Városmarketing Gyémánttal a Magyar Marketing Szövetség az Országos Városmarketing pályázaton, mellyel immáron második alkalommal, 2019-ben is Siófok vihette haza a Marketing Fővárosa címet.

A pályázat célja, hogy felhívja a figyelmet a városmarketing és marketingkommunikáció fontosságára a települések életében, ezzel hozzájáruljon a szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, és elismerje az országban kivitelezett legjobb szakmai megoldásokat. Az idei évben 123 pályázati anyag érkezett a Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrije elé, melyből a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda csapata 12 db pályázattal Gyémánt minősítést szerzett Siófok városának. Ezzel mindamellett, hogy 2018 után 2019-ben is Siófok nyerte el a Marketing Fővárosa címet, az 5 éves összesítő gyémántranglistán az előkelő 2. helyre is felkerült a város.

A 12 nyertes pályázat a különleges, 2018-as jubileumi év marketingkommunikációs tevékenységét részletezte, és a győzelemben a marketingkommunikációért felelős Siófoki Fürdőegylet munkája mellett természetesen nagy szerepe van a helyi turisztikai szereplők, civil szervezetek és intézmények munkásságának is. Az elismert pályaművek között volt a III. Húsvéti Nyuladalom, az októberi Halfesztivál, a novemberi Libadalom, a Városnap és a Siófok50 Születésnapi Party, valamint a Balatoni Hajózási Zrt. nagysikerű és színvonalas eseménye, a Nemzeti Regatta rendezvények marketingkommunikációja. A Siófok50 – Itt kezdődik a Balaton! külső kommunikációs megoldás és a Siófok50 jubileumi arculat is 1-1 gyémánttal gazdagította Siófok városát. A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület belső kommunikációs megoldásait valamint arculatának megújítását is városmarketing gyémánttal értékelte a zsűri. A városfejlesztési projektek marketing programja kategóriában gyémánt minősítést szerzett a Siófoki Jégkikötő – Téli varázslat a parton marketingkommunikációs kampánya is, a városmárka, városimázs építő nem-marketing teljesítmények között pedig a Siófok, Kálmán Imre otthona és a Gasztrofarsang – Busók a jégen! című pályázatokat is gyémánttal ismerték el.

Óriási öröm ez Siófoknak, hiszen így 2019-ben Somogy megye számára is hazahozhatták a Marketingaktív megye címet. „A Marketing Fővárosa cím elnyerésével hatalmas megtiszteltetés ért minket, hiszen ez egy óriási elismerés a Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrijétől. Ezzel learathattuk 2018-as kemény munkánk gyümölcsét, és bebizonyítottuk, hogy az egységes, integrált marketingkommunikáció elengedhetetlen része Siófok turisztikai koncepciójának. Ezúton is köszönjük a helyi turisztikai szereplők, intézmények és a sok aktív civil szervezet munkáját, és persze köszönjük minden siófokinak is az együttműködést, hiszen a közös munka nélkül ez nem sikerülhetett volna! Együtt ismét bebizonyítottuk, hogy Siófokon kezdődik a Balaton!” – mondta Stadler-Szentpéteri Ildikó, a város marketingkommunikációjáért felelős Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda vezetője.

További hírek; fontos információk

A tavalyi együttműködés sikere után idén ismét saját sorozattal érkezik a budapesti Játékszín a siófoki SzínPartra. Júliusban és augusztusban összesen hat szombat estén át láthatja a siófoki közönség a Játékszín legnépszerűbb darabjait, például a Menopauzát és a Legénybúcsút olyan sztárokkal, mint Hernádi Judit, Bánsági Ildikó, Gálvölgyi János, Szulák Andrea, Kovács Patrícia, Dobó Kata, Nagy Sándor, Csonka András és Szente Vajk.

Aki járt már Siófokon, azon belül is Szabadifürdőn, biztosan találkozott a tradicionális ízeket felsorakoztató János Vendéglővel. A családias hangulat, a magyaros ételek, a környékbeli alapanyagok használata és az ott dolgozók hozzáállása teszi igazán különlegessé az atmoszférát, ami nem véletlenül késztet visszatérésre mindenkit, akinek valaha volt alkalma megállni ott egy ebédre.  Interjúnk során Kovács Jánossal, a János Vendéglő tulajdonosával beszélgettünk a vendéglátásról, a Balatonról és a sikerhez vezető útról.

Idén is megrendezésre kerül az "Az Év Fürdője 2019" szavazás, ahol a siófoki Galerius Élményfürdő és Wellness Központ-ra is lehet szavazni:

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos nyári kampányának célja, hogy a kisiskolások jobban megismerjék Magyarországot és annak nevezetességeit. A kampány segítségével a gyermekek tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, emellett virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök segítségével.

Várhatóan hatszáznál több hajó áll majd rajthoz a július közepén rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon a szervező Magyar Vitorlás Szövetség várakozása szerint. Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, így hozzájárul a helyi turizmus fejlődéséhez, a sport, és ezen belül a vitorlázás népszerűsítéséhez.